26 grudnia 2023

Tuż przed świętami kuchnia została ostatecznie urządzona i jest już całkiem gotowa. Wiszą nad zlewozmywakiem nowe półki na kubki i herbaty, choć jak wiele rzeczy tutaj - zrobione zostały oczywiście ze starych półek. Były to kiedyś, jeszcze w naszym poprzednim miejskim życiu, dwie wiszące sosnowe etażerki w pokojach dzieci, a teraz zostały połączone w jedną całość, pomalowane i wyposażone w podświetlenie, które jest uruchamiane i wygaszane ruchem dłoni (z tym, że wciąż trwają ćwiczenia praktyczne, mające na celu ustalenie, GDZIE tą dłonią trzeba machnąć, żeby zadziałało). Bardzo mi się podoba moja nowa kuchnia, no naprawdę! Lampa sufitowa - ta sama, która była w starej dużej jadalni - wisi teraz nad małym kącikiem jadalnianym, z mebli, które dotychczas stały w ogrodzie tuż przy tylnym wyjściu z domu. Pewnie latem tam wrócą, wtedy coś trzeba będzie w tej kuchni wykombinować, a może zresztą będzie na odwrót - się zobaczy.

Tym sposobem, od strony mieszkania zakończone zostały prace, mające na celu pozbycie się części domu, dobudowanej w okresie międzywojennym, a dokładniej, gdzieś około 1926 roku. Tak datowane są katalogi mody, które znaleźliśmy w futrynach drzwiowych podczas adaptacji domu po zakupie. Rozebranie skorupy z zewnątrz wciąż jest przed nami, ale to trzeba zrobić latem i od razu ocieplić odsłoniętą po rozbiórce ścianę, więc nie wiem, czy uda się już w nadchodzącym roku. 

Na górze Stary wciąż ma jeszcze różne rzeczy do dokończenia i nie mówię tu o względach estetycznych, ale na przykład o zrobieniu podłogi w łazience i ociepleniu sufitu nad górnym pokojem, więc roboty wciąż jest huk i nie wiadomo, jak to wyjdzie z chronologią.

Tymczasem nakręciłam wczoraj wieczorem filmik o nowej kuchni i chociaż jest on opublikowany w tej części mojego kanału YT, który nazwałam sobie roboczo DARK CHANNEL i wrzucam tam filmiki, które są potem dostępne wyłącznie dla posiadaczy linku, to postanowiłam go tutaj pokazać.

3 komentarze:

  1. Piekna, starannie wykończona, przytulna. I te ciemne meble, ach!
    Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale to wygląda! Elegancko, funkcjonalnie i harmonijnie. Niech Wam dobrze służy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo. Dobrze mi się mieszka w tej kuchni!

    OdpowiedzUsuń